Home Jak postavit dům Proč Češi staví rodinné domy svépomocí více než v minulosti?

Proč Češi staví rodinné domy svépomocí více než v minulosti?

0

Stavba domu není snadná a dá zabrat i dodavatelským způsobem. A co teprve svépomocí? Přesto se se v Česku staví o sto šest. Hlavním důvodem však nejsou finance, ale také lepší přehled nad použitými materiály a často i kvalitněji odvedená práce. Do stavby svépomocí se pouští především lidé, kteří nemají dostatek finančních prostředků na dům na klíč a nechtějí se zadlužovat hypotékou. S ohledem na vývoj ekonomiky je pravděpodobné, že domů postavených svépomocí bude přibývat i v příštích letech.

Největším lákadlem pro stavbu svépomocí je samozřejmě cena. Průměrný rozpočet se pohybuje od 1,5 do 2 mil. Kč a výše úspory i více než milion korun. Tímto způsobem ročně vyroste přes 10 000 nových domů. Nejvíce se staví ve Středočeském kraji (24 % z celkového počtu) a nejméně v Karlovarském kraji (0,6 %). Nejčastějším typem staveb jsou dvoupatrové domy a bungalovy se zastavěnou plochou do 150 m2.

stavba rodinného domu svépomocí
stavba rodinného domu svépomocí

Jedním z důvodů, které vedly ke zvýšení zájmu o stavbu svépomocí, jsou moderní stavební materiály na principu skládačky. Stavebniny v Praze 4 BOSTA potvrzují, že kvalifikovaní pracovníci radí zákazníkům při výběru materiálů a pomůcek častěji než v minulosti.

Levné stavebniny nejčastěji navštěvují středoškoláci ve věkové skupině 25 až 44 let. S některými odbornými pracemi mají alespoň základní zkušenosti, případně informace čerpají z internetu, kde je k dispozici velké množství podrobných článků a instruktážních videí. Profesionály si většinou najímají jen na některé vysoce odborné práce (např. realizace elektroinstalace).

Stavba rodinného domu svépomocí
Stavba rodinného domu svépomocí

Již při nákupu stavebního materiálu ve stavebninách lze ušetřit nemalou částku. Kvalifikovaný personál přitom zákazníkům ochotně poradí s výběrem a zajistí i levný odvoz. Oproti hobby marketům stavebniny nabízí širší sortiment a výrazně nižší ceny.